Måndag!

Veckans bästa dag är här och efter en lugn och skön helg, med träning, damkväll i krokom och massa mys så är jag taggad för en ny vecka, med nya möjligheter. Startade dagen med en morgonpromenad och ett träningspass som innefattade Biceps och axlar och snacka om att man blir bra på det man gör. För idag skulle jag köra en övning som jag inte kört på 3 veckor och tänkte ju såklart att jag kunde köra på samma vikter som då, men icke. Är det något som får mig förbannad så är det just detta, men idag varade inte ilskan så länge. För när jag körde mitt andra set av biceps curl och försökte pressa mig själv till att klara de sista repetitionerna, så kommer en gullig liten gråhårig tant fram till mig och säger: Erika tänk om jag va lika stark som dig då hade kanske jag också orkat de stora hantlarna. Så tar hon de näst lättaste hantlarna på 2 kg och sätter sig bredvid mig och kör exakt samma övning som mig. Sen hade jag en träningskompis resten av mitt pass som följde mig vart jag än gick och körde exakt samma övning som mig. Då fick jag ont i hjärtat, söta lilla tanten som önskade att hon orkade lite mer och så sitter jag där halv förbannad på mig själv för jag inte kört en övning på 3 veckor och måste gå ner i vikt. Hon fick mig att tänka om och vem vet det kanske blir min nya träningskompis på måndagarna framöver :)
Hon gjorde min dag och jag ska försöka att aldirg mer bli förbannad på att jag inte orkar!!

Avslutade gårdagen med Svensson Svenssons nya film på bio, och den var as bra. Med 10 personer i biostadens största salong satt jag och Josse och skrattade oss igenom hela filmen. Så den kan jag absolut rekommendera att se.

Den 5 november åker jag till Stockholm på utbildning, vilket känns skit roligt. Det är ett nytt träningpass som Les mills precis kommit ut med på marknaden och det är ett 30 minuters pass som tydligen ska vara svin tungt. Stort fokus på hela bålen och det kommer bli ett bra pass i mitt veckoschema så magen får sig en extra omgång. Fick info idag om utbildningen och en glädjande överraskning var ju såklart att vi får SNYGG Fredrik som ledare. CX30 kommer vara något för alla och som kommer att finnas hos oss från och med V.2 :)


Ne nu ska jag hoppa i badet och sen iväg på jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0