Akuten och magvärk...

Ligger hemma i sängen helt utslagen, jag och jenny har varit hos min moster  i sollefteå. Hela veckan har varit fylld med mys och bus med barnen till i går kväll, när min mage började krampa. Tänkte såklart att det skulle gå över efter jag lagt mig, men vaknade halv 1 av att jag inte kunde sträck ut magen för den krampade och slog så. Låg och vände och vred mig till min moster kom ner för att göra välling till emilia runt halv 3. Klev upp men insåg ganska fort att jag skulle spy om jag stog någon längre stund, la mig på golvet medans moster ringde sjukvårdsupplysningen. Svaret därifrån va självklart att vi skulle åka in på sjukhuset så fort som möjligt. Sandra väckte jenny som fick ta hand om mig och skjussa in mig. När vi kom in på akuten började dem sticka mig i armarna direkt men så fort dom körde in nålen försvann blodkärlen. Tredje gången lyckades dem och fick tre rör med blod vilket ledde till att jag svimmade i stolen. Bar in mig på en säng där jag fick ligga medans doktorerna kände, tryckte och slog på magen. Hade kunnat strypa ena som slog på revbena fy fan va ont det gjorde. Runt 7 när vi varit inne där 4 timmar kom dem fram till att jag har fått en värre grad av magkatarren som har lett till att jag börjat fått bakterier till magsår vilket inte är att leka med. Fick iaf åka hem efter massa mediciner och nu kommer jag att få leva på soppa i den mån jag orkar få i mig nått och knarka medicin. Ingen sprit eller liknande på iaf en månad kanske längre, sen det värsta av allt att jag inte ska anstränga mig. Och hur fan ska jag lycka med det då hade dem tänkt som har både skolan och två jobb att sköta. Jaja finns inget att göra åt i nuläget mer än att ligga hemma. Än så länge är det ingen medicin som hjälpt men jag hoppas de blir en vändning snart på detta.

Nu har bosse åkt hem och jag saknar henne redan, tänk om hon ändå bodde här uppe! Tur att hon kommer snart igen!

Ska försöka sova en stund med hopp om att inte v


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lillstumpan!!!!

Vi saknar dig här i Selsjön, så ta hand om dig, och kom snart tillbaka.



kramar från moster, mannen å de 2 busfröna.

2009-03-07 @ 22:21:49
Postat av: Josse

Huvva då, lillstumpan min, alltid är de nått!Typiskt!Men bra att du åkte in och fick veta vad de var och har fått medicin så du blir bättre snart! Bra att du fick komma hem till stugun och ta det lugnt och vila upp dig lite...sen umgås lite med mig förståss:)Pussss<3

2009-03-08 @ 02:30:58
URL: http://grundlaggarbabes.blogg.se/
Postat av: melina

Usch usch usch gumman, hoppas du kryar på dig snart!!kanske läge och dra ner lite på takten ett tag...försöka iaf;)kramar om

2009-03-11 @ 09:17:22
Postat av: Mirry

Anmäl dig till Veckans blogg och var med och tävla om en länkning!



Spana in vår söta blogg och anmäl!



www.arntyochmirry.se

2009-03-29 @ 19:58:01
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0